De Bednet-laptop laten vervangen

Bij een defect aan de Bednet-laptop (= chromebook) zal helpdesk de chromebook laten vervangen. Wat er dan precies gebeurt, lees je hier.

1. Vaststelling

  • Probleem vaststellen: Vanop afstand probeert de Bednet-helpdesk te achterhalen wat het probleem is. Afhankelijk hiervan beslissen ze om de Bednet-laptop te vervangen.

  • Vervanging bevestigen: De Bednet-helpdesk brengt jou als ICT-coördinator (of een collega in de voorziening) per mail op de hoogte dat we de Bednet-laptop zullen vervangen.

2. Laptop klaarleggen

  • Laptop klaarleggen: Leg de Bednet-laptop klaar in de blauwe beschermhoes.

  • Enkel de laptop: We zullen enkel de laptop vervangen. De oplaadkabel en alle ander materiaal houdt de leerling bij.

3. Laptop wordt omgewisseld

  • Wisseldag bevestigen: De Bednet-helpdesk bevestigt jou of een collega wanneer we de laptop komen omwisselen. Hebben we jouw GSM-nummer, dan krijg je op de dag van de wissel een sms van The Rent Company, onze externe partner die de wissel uitvoert.

  • The Rent Company: Op de wisseldag brengt The Rent Company een nieuwe laptop en nemen ze de oude terug mee.

4. De nieuwe laptop installeren

  • Laptop installeren: Je kan nu de nieuwe laptop opstarten en installeren.

  • Bednet-helpdesk contacteren: Laat de Bednet-helpdesk weten dat je de laptop hebt geïnstalleerd. Dit kan via chat, telefoon of mail.

Terug naar materiaal voorziening                              Hulp nodig?                              Naar startpagina