Heb je klachten over de dienstverlening en aanvragen bij Bednet? Meld deze dan kort na de feiten. Lees hierna hoe je dit kan doen.
Ben je ontevreden over de dienstverlening of aanvraagprocedure, neem dan zeker contact met ons op of contacteer je Bednet-trajectbegeleider.
Samen met de Bednet-medewerkers die jou het best kunnen helpen, gaan we in gesprek met als doel tot een oplossing te komen.
Wanneer de informele klachtenprocedure geen oplossing bracht, kan een formele klachtenprocedure opgestart worden. Ook voor klachten waarbij Bednet op basis van de geldende criteria heeft geoordeeld dat de aanvraag niet kan leiden tot een Bednet-traject, kan je een formele interne klachtenprocedure opstarten.
Als bovenstaande formele klachtenregeling niet tot een aanvaardbare oplossing leidt, kan men klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst (in samenwerking met het Kinderrechtencommissariaat).
Dit kan telefonisch via het gratis nummer 0800 20 808, of via e-mail naar klachtenlijn@kinderrechten.be.