De opstart van Bednet op school

Wat gebeurt er na je aanvraag?

Stap 1: eerste contact

Binnen maximaal 5 werkdagen belt een consulent met de school en de ouders. Bednet bekijkt of het kind in aanmerking komt.

Stap 2: een persoonlijke consulent

De leerling en de klas krijgen een persoonlijke Bednet-consulent. De consulent legt uit hoe Bednet werkt, zowel aan de leerling als aan de school. Momenteel gebeurt dit voornamelijk op afstand (zie aangepaste werking). Wij volgen alles verder op. 

Stap 3: gratis internet

We kijken of de school internet heeft en of de verbinding snel genoeg is om Bednet te gebruiken. Zo niet, geen probleem. Proximus installeert het internet gratis voor de periode dat de school Bednet gebruikt. Ook de verbinding kost de school niets.

Stap 4: het materiaal wordt geleverd

Bednet levert al het computermateriaal op de school. Voor de klas voorzien we:

  • een vaste computer met beweegbare camera

  • printer-scanner (voor basisonderwijs)

  • luidspreker

  • microfoon & hoofdtelefoon

In het pakket voor de leerling thuis zit:

  • een laptop met ingebouwde webcam

  • printer-scanner

  • hoofdtelefoon met microfoon (+ extra hoofdtelefoon)

Stap 5: Installatie van computermateriaal

De ICT-coördinator van de school doet de installatie van Bednet op school. 

Stap 6: Opstart

De leerling is klaar om, samen met de consulent, contact te maken met de klas! Onze helpdesk helpt bij problemen en onze consulent staat klaar voor vragen, bedenkingen,...

Juf Catherine: “Topmoment dit schooljaar: het eerste contact tussen Janne en haar klasgenoten. Janne glimlachte de hele tijd: ze was weer een kind tussen de andere kinderen.”

Stap 7: Les geven via Bednet

Om vlot les te geven via Bednet is het belangrijk dat iedereen vlot samenwerkt: van leerling tot ouders, van school tot CLB-medewerker of andere partners.  

 

  • Lees hier onze deontologische code.
  • Lees hier ons privacy statement.
  • Lees hier onze klachtenprocedure.
  • Download onze folder.