Jouw rol als ICT-coördinator

Nadat je het Bednet-materiaal hebt klaargezet en geïnstalleerd, kunnen de leerling en zijn ouder/zorgverlener, de leerkracht(en) en jijzelf rekenen op ondersteuning vanuit Bednet. Maar ook Bednet kan, waar nodig, ondersteuning van jou vragen. 

Hebben jullie vragen tijdens het Bednet-gebruik?

          www.bednet.be/gebruikers
          Bednet-gebruikers vinden online alle nodige info over het gebruik van het Bednet-materiaal.
          Je vindt er ook tips en tricks over het lesgeven / les volgen via Bednet.
          Onze pagina's zijn opgesplitst per gebruiker: Bednetter, ouder, leerkracht en ICT-coördinator.
   
          Bednet-consulent
          Elk Bednet-traject krijgt een consulent toegewezen die de contactpersoon is voor alle betrokkenen.
          Je kan bij je consulent terecht voor info, advies en voor alle mogelijke vragen rond Bednet.
   
          Bednet-helpdesk
          Tijdens de schooluren kan je met alle ICT-vragen en -problemen terecht bij de helpdesk.
          Via live chat biedt de helpdesk hulp bij het gebruik van het ICT-materiaal.

 

Wat kan jouw rol als ICT-coördinator zijn?

  • Ondersteuning leerkrachten: Wanneer er internet- of andere ICT-problemen zijn, kunnen de leerling / leerkracht(en) bij jou aankloppen. Heb je nood aan advies of heb je vragen over de gesponsorde internetlijn? Contacteer onze Bednet-helpdesk.

  • Hulp voor de helpdesk: Bij ICT-problemen kan de helpdesk de chromebook overnemen, maar af en toe hebben ze iemand nodig die hun 'handen ter plaatse' vormen. Bijv. om meer zicht te krijgen op de oorzaak van een probleem. Dan nemen ze contact met jou op.

  • Vervangen klasset / chromebook / onderdeel: 

    • Een klein onderdeel stuurt de helpdesk op met Bpost. Bij het verzenden van een pakketje via Bpost ontvang je een mail met barcode zodat je de verzending kan volgen via de website van Bpost zelf.

    • Moeten we de volledige klasset of chromebook vervangen? Onze partner The Rent Company haalt het defecte materiaal op en bezorgt jullie nieuw materiaal. De afspraken hierover zullen via jou verlopen. 

    • Nadat jij (of iemand anders van de school / voorziening) het defecte onderdeel hebt vervangen, vragen we om samen met onze helpdesk een test uit te voeren. 

Hulp nodig?                              Naar startpagina