Hulp vragen aan de Bednet-helpdesk

De Bednet-helpdesk helpt je bij al je computervragen:

  • Weten jij of de leerling niet meer waarvoor een bepaalde knop (in de Bednet-software) dient?
  • Werkt iets niet zoals verwacht?
  • Ontbreekt er iets bij het computermateriaal (bijv. een kabel, ...)?
  • Werkt de internetverbinding niet goed?
  • ...

De Bednet-helpdeskchat

  • Waarom via chat? Je kan de Bednet-helpdesk zo het makkelijkst en snelst bereiken.
  • Wanneer chatten? De helpdesk is elke schooldag bereikbaar van 8u15 tot 16u30 en op woensdag tot 12u30.
  • Hoe chatten? 
    • ​Wanneer je bent ingelogd in de Bednet-software (mijn.bednet.be), zie je links onderaan het Bednet-mannetje.            
    • Met een simpele klik kan je jouw vraag stellen.         

De Bednet-helpdesk neemt over

  • Waarom neemt de helpdesk over? Om een probleem sneller te kunnen nakijken, kan de Bednet-helpdesk vragen of ze vanop afstand de chromebook / laptop even mogen overnemen.
  • Hoe neemt de helpdesk over? Ze zullen vragen hen een code door te sturen via de chat. Hoe doe je dat?
  1. Je bent aan het chatten met de Bednet-helpdesk en ze vragen je de code door te sturen.
     
  2. Open een nieuw tabblad.           

Tip: Op de eigen laptop surf je opnieuw naar mijn.bednet.be.       

  1. Klik op Code aanmaken.         
     
  2. Klik op Code genereren.        
     
  3. Je ziet de code verschijnen. Klik op de kopieerknop naast de code.         
     
  4. Ga terug naar het eerste tabblad waar je aan het chatten was met de helpdesk.
    Plak de code in het chatvenster en druk op enter.

Wat als je niet kan chatten?

  • Wanneer kan je niet chatten? Je hebt geen internetverbinding, de chromebook start niet op, ...
  • Bellen: In nood kan je bellen naar de Bednet-helpdesk op het nummer 09 230 84 72.
  • Mailen: Is je vraag minder dringend? Mail gerust naar helpdesk@bednet.be.

Terug naar materiaal voorziening                              Hulp nodig?                              Naar startpagina